Menu Sluiten

Remote IT Support Engineer (Ref.141)

  

Organisatie

Ben je een IT’er met enkele jaren ervaring binnen Support?

Ben je op zoek naar een gevarieerde functie?

Dan zit je bij deze vacature goed! Wij, Next-ICT, zijn voor onze klant in omgeving Merelbeke op zoek naar een Remote IT Support Engineer.

Functie

Waarin maak je als Remote IT Support Engineer het verschil?

Als Remote IT Support Engineer begeleid je klanten naar een performante IT-infrastructuur. Dit doe je door deze klanten en de On Site Support Engineers die bij de klanten aanwezig zijn te ondersteunen vanuit de service desk.

Enerzijds ben je als 1ste line Support Engineer verantwoordelijk voor de telefonische intake en de online ondersteuning bij incidenten. Je voert een doorgedreven analyse uit van de problemen die aangekaart worden door de eindgebruikers. Dit kan gaan van de installatie van nieuwe software tot problemen met outlook, verbindingen, toegangsrechten, DNS, AD, DHCP, TCP-IP,..

Anderzijds analyseer en optimaliseer je samen het service desk team en andere teams de verschillende technische aspecten van de IT infrastructuur.

Functie-eisen

Wat heb je in huis als Remote IT Support Engineer?

Wij zoeken een klantgerichte collega die matuur genoeg is om zijn/haar mannetje te staan.

Bovendien voldoe je aan volgende voorwaarden:

  • Je bent in het bezit van een diploma Informatica, Multimedia of Communicatie of gelijkwaardig door ervaring/certificaten.
  • Je hebt enkele jaren ervaring binnen eerstelijns of tweedelijnsondersteuning.
  • Je beschikt over een analytische geest.
  • Je gaat proactief, gestructureerd en nauwkeurig te werk.
  • Je bent zeer communicatief, zowel mondeling als schriftelijk.
  • Je spreekt vloeiend Nederlands en Engels. Frans is een pluspunt.
  • Je beschikt over een rijbewijs B.

Aanbod

Wat kan Next-ICT voor je betekenen?

Wij zijn een groeiend en mensgericht HR-bedrijf binnen ICT-consultancy. Als medewerker zal je in een familiale sfeer vertoeven waarbij de focus ligt op jou, als individu met zijn/haar persoonlijke noden en behoeftes.

Inzetten op een langdurige samenwerking met onze medewerkers en klanten dragen we hoog in het vaandel. Om dit te kunnen bewerkstelligen houden we reeds 12 jaar stellig vast aan onze 3 kernwaarden: openheid, eerlijkheid en wederzijds respect. Deze waarden leiden tot een open communicatie en persoonlijke aanpak in zowel onze samenwerkingen met onze medewerkers als onze klanten.

Naast onze familiale bedrijfscultuur bieden we jou volgend uitgebreid loonpakket aan:

  • Een aantrekkelijk bruto maandloon
  • Maaltijdcheques
  • Een maandelijkse netto vergoeding
  • Bedrijfswagen + tankkaart
  • GSM abonnement
  • Hospitalisatieverzekering
  • Een informele werksfeer met ruimte voor eigen initiatief.
  • Persoonlijke aandacht en begeleiding waardoor je de mogelijkheid hebt om jezelf te ontplooien.
  • De mogelijkheid om certificaten te halen en je kennis te versterken

Sollicitatie

Ga je ervoor?

Stuur dan je CV op naar jobs@next-ict.be mét de vermelding van bovenstaand referentienummer (zie functietitel).
Voor meer informatie kan je terecht bij Joris Van Staay via joris@next-ict.be of Elien Oomen via elien@next-ict.be. Je reactie wordt snel en vertrouwelijk behandeld.